دانشگاه یدیتپه استانبول

گالری تصاویر

رشته های این دانشگاه

وبسایت دانشگاه

آدرس دانشگاه

Kayışdağı, İnönü Mahallesi, Kayışdağı Cd., 34755 Ataşehir/İstanbul, Türkiye

به اشتراک گذاری

یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه، دانشگاه یدیتپه است که در سال ۱۳۷۵ توسط بنیاد آموزش و فرهنگ استانبول (ISTEK) تأسیس شده است. این دانشگاه بر اساس اصول آتاتورک، توسعه و خدمات اجتماعی، علوم و آموزش معاصر را ارائه می‌دهد. هدف این دانشگاه، آموزش دانشجویان با مهارت‌های فنی مورد نیاز دنیای مدرن و تشویق آنها به آگاهی از پیشرفت‌های فنی و فرهنگ جهانی است. این دانشگاه، با برنامه‌های آکادمیک و آموزشی، آموزش مطابق با تکنولوژی ارائه می‌دهد. در دانشگاه یدیتپه، ۷۷ برنامه کارشناسی، ۸۲ برنامه کارشناسی ارشد و ۴۳ برنامه دکتری وجود دارد. زبان رسمی برای برنامه‌های دانشگاه یدیتپه، انگلیسی است.

ماموریت

ماموریت این دانشگاه، تبدیل شدن به یک دانشگاه جهانی متکی بر رویکرد های علمی و ارائه برنامه های آموزشی مطابق با استانداردهای کیفی محلی و بین المللی است. هدف اصلی این دانشگاه انجام تحقیقات با هدف توسعه جامعه است.

چشم انداز

هدف دانشگاه این است که دانشجویان خلاق و با اعتماد به نفس را در زمینه تبدیل شدن به کارآفرینانی در مشاغل پیشرو که به توسعه جامعه کمک می‌کنند، تبدیل کند. این هدف از طریق ارائه آموزش با کیفیت بالا در تمامی زمینه‌های علمی و انجام تحقیقات علمی با مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاهی بین‌المللی راه‌اندازی می‌شود.

چرا دانشگاه یدیتپه؟

این دانشگاه در زمینه رشته‌های حوزه سلامت مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بسیار محبوب است. باید ذکر شود که دانشگاه دارای یک بیمارستان تخصصی دندانپزشکی است که دانشجویان می‌توانند در آنجا تجربه عملی خود را کسب کنند. هدف اصلی این دانشگاه تربیت دانشجویان و ارائه تمامی مهارت‌های لازم برای موفقیت در دنیای تجارت مدرن است.

دانشگاه یدیتپه محیطی مدرن با مساحت 125000 متر مربع دارد که نیازهای همه دانشجویان را پوشش می‌دهد. این دانشگاه به حفاظت از محیط زیست علاقه‌مند است و از انرژی خورشیدی با استفاده از پنل‌های خورشیدی در سقف دانشگاه بهره می‌برد. همچنین، این دانشگاه در زمینه سرمایه‌گذاری در انرژی باد نیز فعالیت می‌کند.

دانشگاه یدیتپه از تکنولوژی‌های مدرن مختلف برای آموزش و یادگیری عملی استفاده می‌کند. علاوه بر برنامه‌های علمی کارآمد، این دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا از طریق 44 باشگاه دانشجویی خود را توسعه دهند.

همچنین، دانشگاه یدیتپه بیش از 700 قرارداد همکاری با دانشگاه‌های برجسته جهان، به ویژه در اروپا، آمریکا، کانادا، روسیه و خاور دور دارد.

اطلاعات عددی درباره دانشگاه یدیتپه

تعداد 367 کلاس درس

27 سالن آمفی تئاتر

175 آزمایشگاه

46 کارگاه آموزشی

پارک‌هایی با مساحت بیش از 79 هزار متر مربع

4 رستوران

7 کافه تریا

یک سینما با 100 صندلی

یک تئاتر با 100 صندلی

استودیو آموزش تلویزیون و واحدهایی با مساحت 250 متر مربع

2 زمین بسکتبال

تعدادی استخر نیمه المپیک سرپوشیده و روباز

مرکز تناسب اندام و مرکز اسکواش با مساحت 708 متر مربع

مرکز خدمات به مساحت 783 متر مربع که شامل بانک و مرکز خرید است.

مراکز علمی تحقیقاتی

مرکز تحقیقات کاربردی و سیستم‌های اطلاعاتی: با انجام تحقیقات و مطالعات علمی نظری و کاربردی در زمینه فناوری اطلاعات که شامل سیستم‌های اطلاعاتی، توسعه و کاربرد نرم‌افزار، سیستم‌های ارتباطی و انتقال داده‌ها می‌باشد، پروژه‌های علمی را توسعه می‌دهد.

مرکز تحقیقات پزشکی: بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی علمی مرتبط با سلامت دهان و دندان و خدمات بیمار متمرکز است.

مرکز تحقیقات و کاربردهای دارویی: با همکاری دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و با هماهنگی دانشکده داروسازی دانشگاه، به انجام تحقیقات زیست‌پزشکی می‌پردازد.

مرکز تحقیقات چشم‌پزشکی: با هدف ارائه جدیدترین روش‌های تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی، انجام آخرین تحقیقات علمی و تربیت چشم‌پزشکان برجسته تاسیس شده است.

کارگاه کارآفرینی: به دانشجویان خدمات مشاوره و آموزش ارائه می‌کند.

مرکز آموزشی، تحقیقاتی و خدمات بهداشتی و درمانی: با هدف انجام تحقیقات علمی به منظور ارائه پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیص و درمان به ویژه بهداشت عمومی می‌باشد.

رشته های در حال تدریس

آیا میخواهید در کشور ترکیه تحصیل کنید؟

با ما تماس بگیرید

عضویت در خبرنامه

ازجدیدترین پوزیشن های تحصیلی خبردار شوید

دانشگاه های دیگر